Hadiah Kreatif

Selasa, 2 Ogos 2011

Kesan selepas putus cinta

ok kawan2 semenjak dua menjak nie heboh cite pasal khairul fahmi putus dengan elia kan... so skang nie aku nak cite la ape kesannya putus cinta...

Yang pertama - Persahabatan sebagai seorang kawan putus begitu sahaja.
Korang bayangkan ek... korang kawan bertahun-tahun kemudian amik keputusan untuk bertunang. Ok ini adalah keputusan yang bagus bak kata orang untuk mengeratkan silaturrahim... Ok selesai satu perkara. Dalam duk masa bertunang banyak ritangan yang perlu dihadapi... Kata orang waktu bertunang nie darah manis... banyak suka dan duka yang perlu dilalui. Ok ye.. duk bercintan-cintun tuptup putus... yang 'couple' 2 dh tentu la lost contact kan... dh la lost contact pa2 siap maki2 lagi... sbg contoh "pergi m****s la die... die yang wat hal sape suruh..."

Yang Kedua - Persahabatan yang melibatkan keluarga
Bile dh berkawan rapat nie mestilah family pun duk bersahabat sam ye dok... Bile dah elok2 bersahabat tibe2 anak2 pula amik keputusan nak putus. Family yang tadi duk elok2 bersahabat 2 tibe2 masam muka bile anak mereka dah putus. Uish bahaya kan... tali silaturrahim yang telah dihulur terputus begitu sahaja.

Yang Ketiga - Kejadian ungkit-mengungkit berlaku
Aku x taula korang penah lalui benda nie atau x tapi mengikut pengalaman yang aku dengar dari kawan2 aku... bile dorunk dah putus dorunk akan tuntut balik apa yang dorunk penah belikan atau pulangkan balik apa yang dorunk dah bagi masa dorunk bercintun dulu... Yang nie terpulantg la pada cara masing-masing kan tapi yang kelakarnya time berkasih sayang sume sanggup berkongsi tapi bile dah putus nah kaw... BAGI BALIK BARANG AKU.... hehe.... kadang2 aku pn x paham nape jadi mcm nie... 




Yang Keempat - Kejadian jual nombor telefon di tempat awam...
Yang nie mesti biase korang dengar kan... haha... Korang mesti nampak benda nie kat dalam toilet awam...taman-taman awam... kadang kat tiang letrik pn ade...  ahaha... Patutnya harta benda awam nie sama-samala kita jaga... janganlah kerana marahkan *bekas kekasih* harta benda awam jadi mangsa... Parah mcm nie kerajaan nak betulkan harta benda awam.., dhla zaman sekarang nie sume dh mahal... huhu... 


Yang Kelima - Paling parah dan yang paling memilukan BUNUH DIRI
Remaja zaman sekarang nie pantang putus cinta sikit je nak bunuh diri.. Bagi yang bukan Islam saya x pasti la ajaran mereka mcm mane mengenai perkara ini tapi bagi yang Islam dah terang2 yang kita tahu bahawa bunuh diri itu haram kerana kita telah mengambil nyawa kita sendiri sebelum tiba masanya. Jadi korang pkir2 lah baik2 sebelum buat sesuatu keputusan.


Haaaaa.... dh baca kan kesan daripada putus cinta atau putus tunang nie... Saya bukanlah seorang yang amhir dalam memberikan nasihat cuma sekadar berkongsi apa yang saya boleh kongsi... Jika ada salah silap dari saya harap maafkanlah... Saya  hanya seorang insan yang lemah sahaja. 

2 ulasan:

  1. saya neh dah tak ada perasaan bercinta...takut sangat and dah letih...huhuhu

    BalasPadam